main menu

Thursday, 12 October 2017

Village field assistant detailed syllabus and exam date. Category No: 123/2017.


ആലപ്പുഴ, കോട്ടയം, തൃശൂർ, വയനാട്, കണ്ണൂർ എന്നി ജില്ലകളിൽ അപേക്ഷിച്ചവർക്കു നവംബർ 04, 2017 ശനിയാഴ്ച ആണ് പരീക്ഷ. ഇവർക്ക് 21.10.2017 മുതൽ PSC – യുടെ വെബ്സൈറ്റിൽ നിന്നും ഹാൾ ടിക്കറ്റ് ലഭ്യമാകും.
തിരുവനന്തപുരം, പത്തനംതിട്ട, ഇടുക്കി, പാലക്കാട്, കോഴിക്കോട് എന്നി ജില്ലകളിൽ അപേക്ഷിച്ചവർക്കു നവംബർ 18, 2017 ശനിയാഴ്ച ആണ് പരീക്ഷ. ഇവർക്ക് 04.11.2017 മുതൽ PSC – യുടെ വെബ്സൈറ്റിൽ നിന്നും ഹാൾ ടിക്കറ്റ് ലഭ്യമാകും.
കൊല്ലം, എറണാകുളം, മലപ്പുറം, കാസർഗോഡ് എന്നി ജില്ലകളിൽ അപേക്ഷിച്ചവർക്കു നവംബർ 25, 2017 ശനിയാഴ്ച ആണ് പരീക്ഷ. ഇവർക്ക് 10.11.2017 മുതൽ PSC – യുടെ വെബ്സൈറ്റിൽ നിന്നും ഹാൾ ടിക്കറ്റ് ലഭ്യമാകും.
1.ലഘുഗണിതം
സംഖ്യകളും അടിസ്ഥാന ക്രിയകളും
ഭിന്നസംഖ്യകളും ദശാംശ സംഖ്യകളും
ശതമാനം
ലാഭവും നഷ്ടവും
സാധാരണ പലിശയും കൂട്ടുപലിശയും
അംശബന്ധവും അനുപാതവും
സമയവും ദൂരവും
സമയവും പ്രവൃത്തിയും
ശരാശരി
കൃത്യങ്കങ്ങൾ
ജ്യാമിതീയ രൂപങ്ങളുടെ ചുറ്റളവ്, വിസ്തീർണ്ണം, വ്യാപ്തം
പ്രോഗ്രഷനുകൾ

2. മാനസികശേഷി
സീരീസ്
ഗണിതചിഹ്നങ്ങൾ ഉപയോഗിച്ചുള്ള പ്രശനങ്ങൾ
സ്ഥാനനിർണ്ണായ പരിശോധനന
സമാനബന്ധങ്ങൾ
ഒറ്റയാനെ കണ്ടെത്തുക
സംഖ്യാവലോകന പ്രശ്ങ്ങൾ
കോഡിങ് ഡികോഡിങ്
കുടുംബ ബന്ധങ്ങൾ
ദിശാബോധം
ക്ലോക്കിലെ സമയവും കോണളവും
ക്ലോക്കിലെ സമയവും പ്രതിബിംബവും
കലണ്ടറും തിയതിയും

3. General Knowledge
സിലബസ്സിൽ General knowledge എന്ന് മാത്രമാണ് പറഞ്ഞിരിക്കുന്നത്. ആയതിനാൽ താഴെ പറയുന്നതും അല്ലാത്തതും ആയ പൊതുവായ ഏതു ഭാഗത്തു നിന്നും ചോദ്യങ്ങൾ വരാവുന്നതാണ്.
കേരളത്തിൻറെ അടിസ്ഥാന വിവരങ്ങൾ, ചരിത്രപരവും ഭൂമിശാസ്ത്രപരവുമായ പ്രാധാന്യം, സാമൂഹികവും സാമ്പത്തികവും വ്യവസായികവുമായ നേട്ടങ്ങൾ.
ഇന്ത്യയുടെ അടിസ്ഥാന വിവരങ്ങൾ, ചരിത്രപരവും ഭൂമിശാസ്ത്രപരവുമായ പ്രാധാന്യം, സാമൂഹികവും സാമ്പത്തികവും വ്യവസായികവുമായ നേട്ടങ്ങൾ.
നദികളും നദീതട പദ്ധതികളും
ധാതു വിഭവങ്ങളും പ്രധാന വ്യവസായങ്ങളും
വിവിധ സംസ്ഥാനങ്ങൾ, കേന്ദ്രഭരണ പ്രദേശങ്ങൾ എന്നിവിടങ്ങളിലെ ഭൗതികവും വ്യവസായികവും സാംസ്കാരികവുമായ അടിസ്ഥാന വിവരങ്ങൾ
മധ്യകാല ഇന്ത്യ, ഇന്ത്യയുടെ ഒന്നാം സ്വാതന്ത്ര്യ സമരത്തിൻറെ കാരണങ്ങളും ഫലങ്ങളും, ഇന്ത്യയുടെ സ്വാതന്ത്ര്യവുമായി ബന്ധപ്പെട്ട രാഷ്ട്രീയവും സാമൂഹികവും സാംസ്കാരികവുമായ മുന്നേറ്റങ്ങൾ, സ്വാതന്ത്ര്യാനന്തര ഇന്ത്യ, ഇന്ത്യയുടെ വിദേശനയം എന്നിവയ്ക്ക് പ്രാധാന്യം നൽകിക്കൊണ്ടുള്ള ഇന്ത്യചരിത്രത്തിലെ അവലോവനം.
ഇന്ത്യയുടെ പഞ്ചവത്സര പദ്ധതികൾ, ആസൂത്രണം, ബാങ്കിങ്, ഇൻഷുറൻസ് മേഖലകൾ, കേന്ദ്രസംസ്ഥാന ഗ്രാമവികസന പദ്ധതികൾ, സാമൂഹ്യ ക്ഷേമ പ്രവർത്തനങ്ങൾ, ഇന്ത്യൻ ഭരണഘടനയുടെ സവിശേഷതകൾ
1993-ലെ മനുഷ്യാവകാശ സംരക്ഷണ നിയമം, ദേശീയ മനുഷ്യാവകാശ കമ്മീഷനും മനുഷ്യാവകാശവുമായി ബന്ധപ്പെട്ട പ്രശ്നങ്ങളും , വിവരാവകാശ നിയമം, കേന്ദ്ര-സംസ്ഥാന വിവരവാകാശ കമ്മീഷനുകൾ, പട്ടികജാതി-പട്ടികവർഗ്ഗ വിഭാഗങ്ങൾക്കെതിരെയുള്ള അതിക്രമം തടയുന്നതിനുള്ള 1989-ലെയും 1995-ലെയും നിയമങ്ങൾ, 1955-ലെ പൗരാവകാശ സംരക്ഷണ നിയമം, സ്ത്രീശാക്തീകരണം, സ്ത്രീകൾക്കെതിരെയുള്ള കുറ്റകൃത്യങ്ങൾ തടയുന്നതിനുള്ള നിയമങ്ങൾ, സൈബർ നിയമങ്ങൾ തുടങ്ങിയവയെകുറിച്ചുള്ള പ്രാഥമിക അറിവ്.
വിവിധ രാജ്യങ്ങളെ കുറിച്ചുള്ള ചരിത്രവും ഭൂമി ശാസ്ത്രപരവും ആയിട്ടുള്ള വിവരങ്ങൾ
മനുഷ്യശരീരത്തെക്കുറിച്ചുള്ള പൊതു അറിവ്
ജീവകങ്ങളും അപര്യാപ്തത രോഗങ്ങളും
രോഗങ്ങളും രോഗകാരികളും
കേരളത്തിലെ ആരോഗ്യക്ഷേമപ്രവർത്തനങ്ങൾ
കേരളത്തിലെ പ്രധാന ഭക്ഷ്യ, കാർഷിക വിളകൾ
കാർഷിക ഗവേഷണ കേന്ദ്രങ്ങൾ
വനങ്ങളും വനവിഭവങ്ങളും
പരിസ്ഥിതിയും പരിസ്ഥിതി പ്രശ്നങ്ങളും
ആറ്റവും ആറ്റത്തിന്റെ ഘടനയും
ആയിരുകളും ധാതുക്കളും
മൂലകങ്ങളും അവയുടെ വർഗ്ഗീകരണവും
ഹൈഡ്രജനും ഓക്സിജനും
രസതന്ത്രം ദൈനംദിന ജീവിതത്തിൽ
ദ്രവ്യവും പിണ്ഡവും
പ്രവർത്തിയും ശക്തിയും
ഊർജ്ജവും അതിൻറെ പരിവർത്തനവും
താപവും ഊഷ്മാവും
പ്രകൃതിയിലെ ചലനങ്ങളും ബലങ്ങളും
ശബ്ദവും പ്രകാശവും
സൗരയൂഥവും സവിശേഷതകളും

4. Current Affairs
രാഷ്ട്രീയം, സാമ്പത്തികം, സാഹിത്യം, ശാസ്ത്രം, കല-സാംസ്കാരികം, കായികം, തുടങ്ങിയ മേഖലകളിലെ ദേശീയവും അന്താരാഷ്ട്രീയവുമായ സമകാലീന സംഭവങ്ങൾ

5. കേരള നവോത്ഥാനം

6. General English

Tuesday, 10 October 2017

Sree Narayana Guru (1856-1928)




Sree Narayana Guru was born in 1856 in a family of peasants of the Ezhava community at Chempalanthi in Trivandrum. (There is a controversy of the birth year, some sources sites it as 1854 and 1853) Madan Asan, his father was a cultivator as well as scholar in astronomy and medicine. His mother was Kuttiyamma. Narayanan revolted against Brahmin ascendancy and campaigned
for the mitigation of the rigorous of caste. He was an exponent of the principle of equality of men and an opponent of the inequalities in religion and society. Mutta Pillai, a village teacher taught him
Malayalam. He studied Sanskrit and principles of medicine from his uncle Krishna Vaidyan. He had further education under Raman Pillai of Karungapalli. At the age of thirty, Nanu left his home. He walked southward to Maruthuvalmalai near Suchindram and entered into a cave to perform tapas. Subsequently, he spent his whole life for promoting the welfare of the people
Narayana Guru began his public activity as a rebel against the Brahminical tradition. The right to install idols, and to perform poojas in temples were the monopoly of Brahmins but Narayana Guru opposed the same. After bath and prayer, he took a stone of the shape of Sivalinga from the bed of the river Neyyar and installed it for worship at Aruvipuram near Neyyatinkara. After wards, he moved from place to place and established more than sixty temples. He declared the brotherhood of man and equality of all before God
      This bold act of Narayana Guru upset the Brahmins. They questioned the propriety of Narayana
Guru to consecrate a temple. But Guru boldly repeated that he did not consecrate Brahmin Siva, but an Ezhava Siva.
On the walls of the temple,he inscribed the following principles .
Devoid of dividing walls of caste or rave
Or hatred of rival faith,
We all live here in Brotherhood
Such, know this place to be
This, Model Foundation



Narayana Guru instructed the students of his institutions not to ask any one of his caste or reveal to anyone his or her own caste. He also campaigned against the observance of practices such as Talikettukalyanam, Tirandukuli. He established the fact that belief in Varna and Jati only negated the fundamental doctrine of non-duality
He emphasized the fundamental oneness and equality of mankind he declared. 'One Caste, one
Religion, one God for man'. He was concerned about man, rather than religion: His conviction was
that religion is for man and not man for religion. One of his famous statements runs as follows:"Whatever be the religion it is enough if the man is improved
On 7 January 1904, Sree Narayana Guru, Dr. Palpu and poet Kumaran Asan, jointly invited many leaders of the Ezhava caste to attend a meeting at Trivandrum to discuss the idea of forming an organization to uplift the Ezhava community under the spiritual and social leadership of Sree Narayana Guru. This meeting decided to form an organization for the propagation of the ethics of Sree Narayana Guru, and he was made as its life President and Kumaran
Asan its secretary.Thus the organization 'Sree Narayana Dharma Paripalana Yogam (S.N.D.P) was
established on 15th May 1903. It's first annual session was held at Aruvipuram
He urged his followers not encourage the construction of temples, if necessary, build small temples only . According to him schools would be the important temples . Sree Narayana Guru set in motion a radical socio-religious reform movement. Throughout Kerala, from one end to the other, he built and consecrated scores of grand Temples of Sanskrit deities for lower castes and encouraged others to do so. Moreover, he established Vedic Patasalas and invited Pulayas and other depressed classes to join in worship and study. In his Mutts, he admitted all castes and creeds. Even he employed Pulayas as cooks.




Guru: Points to Remember

founded
Sree Narayana Guru Adwaithashrama' at Aluva in 1913.


Meeting between Gandhiji and Sri Narayana Guru was in 1925 at Aluva.
Gandhiji visited Sree Narayana Gurun Sivagiri in 1925.
SNDP Yogam was founded by Sree Narayana Guru In 1903 May 15
The founder of Vavoottu Yogam was Sree Narayana Guru.

Gajendramoksham Vanchipattu was written by Sree Narayana Guru.
Sree NarayanaGuru visited the Sathyagrahis at Vaikom in 1924.
The literary work by Sree Narayana Guru in honour of Chattambiswami is Navamanjari.
Nataraja Guru introduced Narayana Guru's visions and ideas to the Western World.
Ravindra Nath Tagore visited Sree Narayana Guru in 1922.
The only malayalee to get depicted on a Sri Lankan Postal stamp - Sree Narayana Guru.
Liquor abstinence struggle (Madhya varjana prakshobham) started in 1929 November 9 was
organized by SNDP Yogam

Chattampi Swamigal 1853-1924)



Like Sree Narayana Guru, Chattampi Swamigal also worked for the readication of untouchability. He was born on August 25, 1853 in a Nair family at Kannanmula in the outskirts of Trivandrum. At the age of 24, he undertook an extensive tour of south India. In the course of which he established contacts with many religious saints of repute and got opportunities of acquiring mastery of Hindu theological literature. In his late twenties, he returned to Trivandrum and plunged into religious activities aimed at the eradication of social evils like untouchability. Chattampi Swanigal revolted against the existing social order in which the Brahmins enjoyed a monopolistic position. His main achievement was that he could rouse the social con- sciousness of the Nairs and make them fight against the social evils that had crept into their ranks. He always expressed his profound faith in the philosophy of Ahimsa and non-violence. He denounced the primi- tive custom of animal sacrifice observed in Temples as barbarous and inhuman and thus set the pace for its isolation in Temples owned by the Devaswom Department in Travancore during the Regency of Sethu Lakshmi Bai.
            In his religious work 'Vedadhikaranirupanam, Swamigal shattered the myth of Brahmins right to the monopoly of Vedic learning and asserted the right of every Hindu, irrespective of caste, have free access to the treasures of the Vedic lore. His another work Sarvamatasamarasyam' gives the gist of the truths common to all faith and emphasizes the fundamental unity of religion. He worked in close co-operation with Sree Narayana Guru in the common cause of Hindu social and religious regeneration.

Ayyankali (1863-1941)


Another social reformer who fought for the eradi- cation of untouchability in Travancore was Ayyankali. He was born on 28th August 1863 into a Pulaya fami- ly at Venganoor near Trivandrum as the eldest son of Ayyan and Mala. His first attempt at asserting his rights and freedom was when he bought a bullock-cart which was then a "Luxury' for the Pulayas. Sadananda Swami came to Trivandrum to organize the Nairs to prevent the conversion of the low castes to Christianity. But his attempt was a total failure due to the lack of co-operation from the Nairs. He then came into contact with Ayyankali and formed a branch of his organization, "Brahma Nishta Matam Chitsabha' for Ayyan Kali and his people. Through this organization Sadananda Swami and Ayyan Kali tried to bring the pitiable condition of the Pulayas towards the attention of the Maharaja. But they miserably failed to secure any significant advantages In 1907, Ayyan Kali formed an organization by name 'Sadhu Paripalana Sangham'. The main objective of this was the socio-economic emancipation of the
Pulayas. When the higher castes used violence against
the assertion of social rights by the Sadhu Paripalana Sangham', Ayyankali and his followers retaliated violence with violence. Subsequently Sangham spread to
Cochin and Malabar In 1910 a representative for the Pulayas was
appointed in the Sree Moolam Assembly. The representative, P.K. Govinda Pillai, was from Nair community. He pleaded for the cause of the Pulayas very strongly. In
accordance with his proposal, a representative was
nominated from the Pulaya caste in 1911, and thus
from 1912 Ayyan Kali represented his community in
the Sri Mulam Popular Assembly. He continued to be a
nominated member for the next 28 years
He opened a school for the Pulayas at Venganoor
in 1904. Ayyankali instigated the Pulayas of his area to
refuse to work for the Nair landlords until they permit-
ted the Pulaya children to enter those schools for
which the Government had already granted permission. In his address in the Assembly of 1915, Ayyankali
acknowledged the help and sympathy of the Government in the matter of education for the Pulayas.

Vakkom Abdul Khader Maulavi (1873- 1932)




One of the most important Muslim social reformers was Vakkom Abdul Khader Maulavi. A scholar in Arabic, Persian, Urdu and Malayalam, he tried hard for the social upliftment and moral regeneration of Muslim community He exhorted the Muslims to discard all un- Islamic practices. He urged them to take to English education and to play an active role in modern progressive move- ments. Maulavi Sahib has an honoured place in the his- tory of journalism in Kerala. He edited periodicals, the Muslim and the Deepika, the latter carrying in every issue the translation of a few verses from the Koran. The Swadeshabhimani edited by K.Ramakrishna Pillai was owned by him. Abdul Khadar Maulavi also popu- larised Arabic-Malayalam by publishing an Arabic- Malayalam monthly called Al Islam. He founded organ- isations, the Travancore Muslim Mahajana,Sabha and Chirayinkil Taluk Muslim Samajam for carrying on active work for the social uplift of the Muslims and dis- semination of liberal ideas among them. The progress
of the Muslim community of Kerala in the educational
and social fields is largely due to the pioneering work
done by him.



#Swadeshabhimani' News Paper was founded in 1905 by Vakkom      Moulavi,
#The news papers Muslim and Al Islam were edited by Vakkom Moulavi.
#First meeting of Muslim Aikya sangham-a Muslim reform organization at Kodungaloor in 1922 was presided over by him.